A pedagógus szerepe a komplex személyiségfejlesztésen alapuló tehetséggondozásban
Teljes ár 30 000 Ft, a képzés 8 főtől indítható.
A továbbképzés legfőbb célja , hogy felkészítse a pedagógusokat arra, hogy szakmai munkájuk során adekvátan és szakszerűen tudják fejleszteni a valamilyen területen kimagasló eredményt elérő, tehetséges diákokat úgy, hogy ezáltal egész személyiségük fejlődjön. Ehhez a program fő pillérjeinek tekintjük – Jacobson kommunikációs elméletéhez hasonlóan – a következőket:
azt, hogy milyen személyiségjegyekkel kell rendelkeznie a tehetséggondozást végző pedagógusnak (az adó),
azt, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik a tanuló (a vevő),
azt, hogy hogyan kell viszonyulnia ezekhez a tulajdonságokhoz az adónak (kódolás-dekódolás),
azokat a módszertani javaslatokat (csatorna), amelyek megjelennek a fejlesztés folyamatában.
A képzés tematikája:
A TEHETSÉGGONDOZÁS ELMÉLETI ALAPJAI: A tehetség fogalma, összetevői, tehetségmodellek; Az öröklés szerepe a tehetség megnyilvánulásában; Önismereti elemzés Czeizel Endre 2x4+1 faktoros modellje alapján;
A KÖRNYEZET SZEREPE A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN: Tehetséges gyermek a családban, A társadalom és a kortárscsoport szerepe a tehetséggondozásban
A TEHETSÉGES GYEREKEK TULAJDONSÁGAI: A tehetséges tanulók jellemzői; Vizsgálati módszerek a tehetséges tanulók megismeréséhez (A Renzuli-Hartman skála: tanulási, motivációs, kreativitás, vezetési-társas jellemzők)
A TEHETSÉGGONDOZÓ PEDAGÓGUS SZEMÉLYISÉGJEGYEI ÉS KOMPETENCIÁI: Tanári szerepek (hagyományos tanári szerepek, új, szociális-konstruktivista tanári szerep); Pedagógus kompetenciák; A pedagógus személyiségének aspektusai
A PEDAGÓGUS SZEREPE A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN: Pedagógus szerepkörök; A tehetségfejlesztés célja, feladatai
A TEHETSÉGGONDOZÁS MÓDSZEREI: Öndifferenciálás, egyéni differenciálás, kooperatív technikák; A Mind map módszer, A projektmódszer